Vani je pakleno vruće, visoka je vlažnost i ja sam trudna! Kako preživjeti vrućine?

Iako je to vjerojatno pitanje svih nas, trudnoća je posebno stanje kad govorimo o ljetnim visokim temperaturama. Trudnice imaju tzv. “netoleranciju vrućine” odnosno slabije podnošenje povišene vanjske temperature. Sigurno niste mogli biti u situaciji u kojoj je npr. vama vruće a trudnici kraj vas “čist’ ugodno”.

Slabija cirkulacija periferije tijela čini značajan dio žena “zimogroznim”. Hormoni trudnoće opuštaju stijenke krvnih žila te je tako mala vjerojatnost da trudnica ima “hladne noge” osim u izrazito hladnim danima godine. Stoga ljetne temperature za trudnicu predstavljaju poseban napor i potencijalnu opasnost od toplotnog udara te se u tim danima treba posebno dobro pripaziti.

Izrazito vruće dane najsigurnije je provoditi u hladu gotovo cijelo vrijeme. Kako to obično nije moguće radi svakodnevnih makar i malih obaveza, rano prije podne i kasni popodnevni sati su optimalno vrijeme za izlazak van. Direktna izloženost suncu bitno povisuje tjelesnu temperaturu (30 u hladu može biti 42 na suncu!) – zaštita od sunca poput kapa ili šešira je odlična opcija, makar i hodanje neosunčanom stranom ulice može biti solidna zaštita. Pretjerano zagrijavanje majke pogotovo vrlo rano u trudnoći može imati za posljedicu poremećaj razvoja živčanog sustava u djeteta – stoga – direktno sunce za vrućih dana obavezno treba izbjegavati.

“Pijte dosta tekućine!” – možemo čuti na svakom koraku. A koliko je to dovoljno? Ako je nama vruće, vruće je i našoj bebi. Isto vrijedi i za količinu tekućine u tijelu; dehidracija je još dodatno opasna jer je za optimalno održanje količine plodne vode bitna i količina tekućine u majci.

Kad ste po ljeti žedni – već ste blago dehidnirali – što nije dobro za Vašu bebu. Stoga čaša vode, čaja ili prirodnog soka u ljetnim danima bi morala stalno biti na dohvat ruke. Boravak izvan kuće optimalno bi morao biti s flašicom vode. S druge strane, pretjedano unošenje vode uz obilno i učestalo mokrenje može biti znak nekih bolesti i može imati negativan učinak – gubitak elektrolita i opasnost od dehidracije.

Ukoliko smo nehotice “prilično dehidrirali” izotonični napici ili juha su odličan izbor nadoknade eletrolita.

Dobro se rashladiti možemo i bez klima uređaja: mokra gaza na zatiljku ili čelu odlično izvlači toplinu iz tijela. Umočiti stopala i gležnjeve već u mlaku vodu smanjuje oticanje nogu. Rashlađivanje zglobova ruku (mjesta gdje se pipa puls) također ima dobar “klima” učinak.

Ugodimo našim trudnicama posebno u ljetnim danima – tima ugađamo i štitimo i majku i naše nerođeno dijete.

Radno vrijeme: Radnim danom 07-22h, subotom po dogovoru

Poliklinika Adarta