Novosti

Prehrana i dodaci prehrani koji podižu imunološki sustav 1/3

Koji prirodni lijekovi podižu naš imunološki sustav i mogu pomoći u liječenju koronavirusa (COVID-19)?
Djeluju li suplementi poput cinka, vitamina C ili raznih biljaka?

Mnogi se suplementi i prirodni ili drugi alternativni tretmani promiču u svrhu prevencije ili liječenja koronavirusa (COVID-19).
Nijedno nije dokazano djelotvorno, ali neki od suplemenata imaju potencijalnu korist.
Evo što trebate znati, a grupirano je u sljedeće kategorije:

1. Vitamin i minerali koji mogu pomoći kod koronavirusa ukoliko ih ne uzimate dovoljno

2. Dodaci koji mogu pomoći u smanjenju simptoma koronavirusa

3. Dodaci i proizvodi koji vjerojatno ne pomažu kod koronavirusa te bi mogli biti opasni

Najvažnija stvar koju svi možemo učiniti da izbjegnemo infekciju koronavirusom jest spriječiti izlaganje bolesti, slijedeći najnovije preporuke Stožera civilne zaštite i Svjetske zdravstvene organizacije i poduzeti korake da ostanemo zdravi, uključujući ostanak kod kuće što je više moguće, adekvatno spavanje i vježbanje te se zdravo i raznoliko hraniti ( ali ne pretjerano) unos esencijalnih hranjivih sastojaka, poput vitamina C i D, kako je opisano u nastavku.
Također potrebno je kontrolirati povišeni krvni tlak i dijabetes jer su ta stanja povezana sa težim slučajem bolesti ako se zaraze.

U nastavku se nalazi prvi dio članka od tri dijela

1. Vitamini i minerali koji mogu pomoći kod koronavirusa ukoliko ih ne uzimate dovoljno

Kalij

Kalij neće spriječiti infekciju koronavirusom, ali može imati vrlo važnu ulogu u liječenju umjerenih do teških slučajeva COVID-19. Liječnici u Kini izvijestili su da je među skupinom od 175 pacijenata hospitaliziranih s COVID-19, 39% osoba imalo hipokalijemiju (niski kalij u krvi), a još 22% tešku hipokalijemiju. Unos oko 3 grama kalija dnevno pomogao je umanjiti nedostatak kod većine bolesnika, a pacijenti su najbolje reagirali kad su se počeli oporavljati. Hipokalijemija može uzrokovati disfunkciju srca, jedan od glavnih problema koji se primjećuje u zarazi koronavirusom. Visoka razina markera oštećenja srčanog mišića bila je povezana s ozbiljnijom hipokalijemijom. Prisutnost osnovne bolesti, osobito hipertenzije, bila je povezana s težinom hipokalijemije. S druge strane, nije bilo povezanosti s hipokalijemijom sa uobičajenim gornjim respiratornim simptomima, poput kašlja i curenja iz nosa (tj. Ako su to jedini simptomi, vjerojatno se ne morate brinuti o razini kalija.)

Kalij se obično dobiva iz hrane, poput graha, tikvica, krumpira i nedostatak je neuobičajen osim kod ljudi koji uzimaju određene lijekove ili sa stanjima koja utječu na bubrege ili crijeva. Za liječenje nedostatka najčešće se koriste suplementi. Pojedinci koji uzimaju diuretike koji štede kalij (poput spironolaktona), ACE inhibitori (poput kaptoprila) ili trimetoprim / sulfametoksazol ne smiju uzimati dodatke kalija bez medicinskog nadzora jer se mogu razviti opasne razine kalija.

Vitamin C

Vitamin C od vitalnog je značaja za funkciju leukocita (bijelih krvnih zrnaca koji pomažu u borbi protiv infekcija) i općeg zdravlja imunološkog sustava. Vitamin C također je važan za apsorpciju željeza, a nedostatak željeza može vas učiniti ranjivijim na infekcije općenito.

Međutim, čak i za viruse poput prehlade, dokazi da dodaci vitamina C mogu pomoći u najboljem slučaju su skromni: Uzimanje vitamina C u visokim dozama (npr. 500 mg dva puta dnevno) prije prehlade može malo smanjiti ozbiljnost i trajanje prehlade, ali, ne postoje uvjerljivi dokazi o tome hoće li uzimanje vitamina C pomoći nakon razvoja simptoma prehlade. (Normalni, preporučeni dnevni unos vitamina C za odrasle osobe iz prehrane i / ili dodataka iznosi 75 do 120 mg. Možete dobiti oko 80 do 90 mg iz šalice soka od naranče ili narezane naranče, ili čak i više iz šalice slatke paprike, sok od rajčice ili izrezano kivi voće).

Još uvijek nema dokaza da uzimanje vitamina C, čak i u velikim dozama, može zaštititi ljude od infekcije od koronavirusa. Visoke doze vitamina C, koje se daju intravenski, trenutno se ispituju na pacijentima sa COVID-19 u Kini koji su razvili pneumoniju, ali korist ovog pristupa tek treba dokazati.

Budite svjesni da postoje nuspojave i rizici povezani s uzimanjem velikih doza vitamina C. Ljudi ponekad pretpostavljaju da nema štete u uzimanju velikih doza jer je vitamin C topiv u vodi (tj. Višak vitamina C izlučuje se iz tijela), ali to nije slučaj. Pored toga što uzrokuje želučane tegobe i proljev, visoke doze vitamina C dugoročno mogu povećati rizik od katarakte (očne mrene). Visoke doze vitamina C također mogu manjiti učinkovitost određenih lijekova i ometati određene pretrage krvi. Vitamin C (prehranom ili dodacima) je svakako dobro uzimati ukoliko se ne pretjeruje.

Vitamin D

Dodaci vitamina D, uzimani svakodnevno u umjerenim dozama, mogu pomoći u smanjenju rizika od respiratornih infekcija i virusa poput gripe A u djece i odraslih koji imaju manjak (<20 ng / mL) ili teški manjak (<10 ng / mL) vitamina D.

Iako trenutno ne postoje istraživanja koja sugeriraju da suplementi vitamina D smanjuju rizik od infekcije koronavirusom, održavanje odgovarajuće razine vitamina D u krvi (20 do 30 ng / mL – iako je najbolje da ne pređe 39 ng / mL) pravilnim izlaganjem suncu (barem tri puta tjedno u trajanju od oko 30 minuta izlaganja rukama, rukama, nogama i licu), konzumiranje proizvoda obogaćenih vitaminom D (poput većine mlijeka, određene druge mliječne hrane i nekih mlijeka na biljnoj bazi) ili uzimanje dodataka vitamina D (tablete ili kapi) dobra je, sigurna, preventivna mjera za zaštitu od respiratornih infekcija uopće. Za održavanje zdrave razine vitamina D potrebno je samo 400 do 800 IU (15 do 20 mcg) vitamina D dnevno, ali, za jačanje niskih razina, koriste se veće doze, kao što je 2000 IU dnevno i općenito su sigurne. Vrlo velike doze, koje se uzimaju periodično (poput 100 000 IU mjesečno), možda nisu korisne i čak mogu povećati rizik od respiratornih infekcija kod nekih ljudi.

Cink (i Selen) tablete i tekućine

Suplementacija cinkom (poput uobičajenih tableta) ne bi koristila većini ljudi osim ako im nedostaje cinka, što je češće kod starijih ljudi zbog smanjene apsorpcije cinka. U takvih osoba dodavanje cinka (npr. 20 mg dnevno) može poboljšati šansu za izbjegavanje infekcije dišnih puteva, kao što predlaže istraživanje starijih osoba u staračkim ustanovama u Francuskoj. Ostala skupina ljudi koja može imati manjak cinka uključuje i vegetarijance i ljude koji uzimaju određene lijekove, poput onih koji smanjuju želučanu kiselinu i ACE inhibitore, dugoročno. Dnevna potreba za cinkom varira ovisno o dobi, ali za odrasle je oko 11 mg.

Ako vam nedostaje cinka, razmislite o povećanom unosu hrane koja sadrži cink (govedina, piletina i puretina, svinjetina, mlijeko i jogurt, ribe, tuna, druge školjke, integralne žitarice i pšenične klice, jaja, soja, pivski kvasac, sjemenke bundeve, sjemenke suncokreta, chia sjemenke, bademi i orasi, krastavci, zelena salata, masline, luk, grašak, špinat, slatki krumpir, rajčice, avokado, banane, kivi, jagode, breskve, kakao i još mnogo drugih) ili uzimanju tablete cinka ili, kao što je objašnjeno u daljnjem tekstu, multivitamina koji sadrži cink.

Leave a Reply

Radno vrijeme: Radnim danom 07-22h, subotom po dogovoru

Poliklinika Adarta